Šabački „modal split“

Relativna učestalost pojavljivanja različitih modaliteta kretanja (tzv. modal split) merena je u periodu od početka avgusta 2012. do kraja januara 2013. godine na potezu od Mačvinog stadiona do raskrsnice ulice Prote Smiljanića i Svetogorske, najčešće ujutru radnim danom, na uzorku od skoro 4000 ljudi. Sumirane rezultate merenja možete videti na grafikonu :

Modal share

Merenje je vršeno metodom brojanja prolaznika.

Dakle, ljudi se kroz Šabac najčešće kreću peške ili automobilom, ali značajan deo saobraćaja čine i biciklisti. Linija na kojoj je vršeno merenje nalazi se na blagoj periferiji grada. Bliže centru pešački saobraćaj postaje dominantan, dok na periferiji dominira saobraćaj motornih vozila, a u nekim ulicama postoji i javni (autobuski) prevoz. Što se tiče samog biciklističkog saobraćaja, brojka izmerena za ovu lokaciju verovatno predstavlja dobru procenu na nivou celog grada, obzirom da se dosta poklapa i sa zvaničnim procenama kojima barataju gradske ustanove.

Untitled-3Na drugom grafikonu vidimo iste podatke, ali grupisane po mesecima.
Očekivano, intenzitet biciklističkog saobraćaja zavisi od vremenskih prilika, pa tako beležimo lagan pad intenziteta tokom jeseni, i značajan pad sa pojavom snega i mraza. Tokom ledenih dana u prvoj polovini decembra, biciklista skoro da i nije bilo na ulicama.

Na ovom grafikonu pored raspodele saobraćaja među različitim modalitetima kretanja možemo da vidimo i broj automobila na 100 prolaznika (narandžasta linija), odnosno broj automobila u kojima se prevezu putnici sa crvene linije. Prosek tog broja za ceo period iznosi nešto manje od 32%. Ako pretpostavimo da se u proseku na jednom biciklu ili motociklu prevozi približno 1 čovek, možemo da dobijemo i relativan odnos broja vozila različitih vrsta na kolovozu : 1 motocikl prema 14 bicikala prema 32 automobila. Pri tom, u kategoriju „automobili“ spadaju sva motorna vozila sa karoserijom, ne samo klasični putnički automobili.

557991_10151265344902251_875561522_n

Brojanje se nastavlja…

Advertisements

3 mišljenja na „Šabački „modal split“

  1. Povratni ping: Zona 30 | Vozi Ulice

  2. Povratni ping: Koncept asimetričnog kolovoza – rešenje za problem jednosmernih ulica | Vozi Ulice

  3. Povratni ping: Prvi sastanak sa Gradom | Vozi Ulice

Šta ti misliš?

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s