Šta o biciklističkoj infrastrukturi u Šapcu propisuje PGR?

Plan generalne regulacije (PGR) grada Šapca, između ostalog, donosi i članak o biciklističkoj infrastrukturi u gradu.

Biciklistička infrastruktura

Izrazito povoljna konfiguracija terena i navike stanovništva da koriste bicikl kao prevozno
sredstvo su svakako dobar preduslov da se biciklističkom saobraćaju obezbedi neophodan
prostor u gradskom urbanom području Šapca. Istraživanjima je utvrđeno da se na sledećim
koridorima pojavljuju intezivni biciklistički tokovi:

– Hajduk Veljkova, Pop Lukina
– Kralja Milutina
– Kneza Miloša, Jovana Cvijića
– Prote Smiljanića, Surepova, Nikole Pašića
– Kralja Aleksandra, Masarikova, Pocerska, Jevremova
– Savska, Vuka Karadžića, 6. puka, Stefana Prvovenčanog
– Kneza Miroslava
– Gavrila Principa
– Vojvode Putnika
– Ante Bogićević, Vojvode Mišića
– Grmićska, Vojislava Ilića
– Oslobođenja, Norveška
– Cerska, LeonardaDa Vinčija
– Svetogorska
– Žike Popovića

Na navedenim koridorima, gde je prisutan intezivan biciklistički saobraćaj, neophodno je, gde
god je to moguće planirati biciklističke staze. Izgradnjom biciklističkih staza na pomenutim
koridorima se formira primarna mreža biciklističke infrastrukture koja čini celovit
sistem. Na ostalim delovima ulične mreže, u izgrađenoj gradskoj strukturi u ulicama gde postoji deficit prostora u regulaciji, potrebno je primenom odgovarajućih mera regulisanja saobraćaja planirati površine namenjene biciklistima kao biciklističke trake ili kao mešovite biciklističke trake. Na pravcu širenja grada ka desnoj obali reke Save i uz reku, s obzirom na atraktivnost prostora i povoljne topografske uslove kao i na ostalim prostorima atraktivnim za rekreativni biciklizam, u planskom periodu je neophodno stvoriti uslove za biciklistički saobraćaj i to kao nezavisne biciklističke staze. Uz objekte rada, trgovine, rekreacije, sporta, škola, u pešačkim i industrijskim zonama neophodno je obezbediti odgovarajući prostor za ostavljanje i čuvanje bicikala. Kod planiranja i projektovanja transportnog sistema i izradi urbanističke dokumentacije,biciklistički saobraćaj se mora obavezno uzeti u razmatranje.

Kompletan dokument možete pogledati ovde.
Članak o biciklističkoj infrastrukturi smo grafički oblikovali tako da bude – još zanimljiviji za čitanje :)

538469_407443799330753_914788734_n
Ovaj članak predstavlja zvaničan stav Grada i nadležnih za prostorno planiranje, pa možemo reći da je pohvalno što postoje razmišljanja o položaju biciklista u saobraćajnom sistemu Šapca. Ipak, ne možemo a da se ne zapitamo koliko je ovih reči zaista sprovedeno u delo, i da li se u dosadašnjoj praksi planiranja grada mogu uočiti neka rešenja u korist biciklista?

Advertisements

Šta ti misliš?

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s