Prvi sastanak sa Gradom

Održan je prvi sastanak našeg udruženja sa predstavnicima gradske uprave Šapca, povodom predloga za unapređenje uslova za bicikliranje u našem gradu. Ovim sastankom otvorena su vrata dijalogu između donosioca odluka sa jedne strane, i udruženja koje predstavlja interese biciklista, sa druge strane.
Kako bi ostvarivanje interesa biciklista zasigurno uticalo na poboljšanje kvaliteta života svih stanovnika grada, moglo bi se čak reći da je sastanak imao i širi značaj – za javno dobro. Pored predstavnika gradske uprave, prisutni su bili i predstavnici gradskih institucija (direktno i indirektno) vezanih za pitanja saobraćaja: JUP Plan, JP za upravljanje građevinskim zemljištem, parking servis, komunalna policija, gradski urbanisti. Prisustvo ovako širokog kruga donosioca odluka odaje krajnje obećavajuć utisak i pokazuje nam da postoji zainteresovanost za temu.

Sastanak je započeo prezentacijom kojom smo predstavili dosadašnji rad udruženja, praćenom prikazom najbitnijih delova nedavno načinjene Analize bezbednosti, kao i predloga za izmene u saobraćajnoj infrastrukturi.
Analiza bezbednosti biciklista u saobraćaju predstavljena je sa namerom da pruži uvid u dosadašnje stanje bezbednosti biciklista, kao i da posluži kao indikator neophodnosti rada na ovom problemu u budućnosti. Takođe, ovaj dokument može poslužiti kao referentna tačka za poređenje, nakon što se načine koraci na rešavanju problema.

Na bezbednost biciklista u saobraćaju može se uticati sistemski, na više načina. Jedan od načina je podizanje svesti o ličnoj odgovornosti svih učesnika u saobraćaju. Drugi način je prilagođavanje saobraćajne infrastrukture potrebama biciklista kao specifične grupe učesnika u saobraćaju.

Naši predlozi za prilagođavanje ulica biciklistima temeljili su svoju opravdanost na činjenici da se šabačkim ulicama svakodnevno kreće velik broj biciklista (14% od ukupnog saobraćaja) po njima neprilagođenoj infrastrukturi, kao i benefitima koje bi sa sobom donelo povećanje tog broja tj. udela.
Glavni okvir naših predloga za izmene u infrastrukturi podrazumeva uspostavljanje tzv. biciklističkih koridora, tj. pravaca sastojanih od ulica posebno prilagođenih biciklistima, ali i izmene u nekim ulicama koje ne pripadaju pomenutim koridorima. Motorni saobraćaj bi po istom principu bio stimulisan da koristi druge ulice/koridore, što bi za posledicu imalo znatno rasterećenje biciklističkih koridora od motornog saobraćaja. O prostornom rasporedu koridora pripremamo poseban članak koji uskoro možete očekivati na našem blogu.

To će ujedno biti i tema narednog sastanka sa gradskom upravom.

Advertisements

Šta ti misliš?

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s