Prilagođavanje ležećih policajaca biciklistima

Usporivači saobraćaja (ležeći policajci) su prepreke na kolovozu namenski postavljene sa idejom da inhibiraju agresivnost motornog saobraćaja, pre svega na lokacijama sa intenzivnim prisustvom dece.

Ova ideja je sasvim legitimna i logična, međutim njena implementacija najčešće podrazumeva da se uz targetirani motorni saobraćaj značajno usporavaju – onako usput – i biciklisti, iako za time obično nema nikakve potrebe. Naime, obzirom da je velika većina motornih vozila dvotražna, a da su nemotorna vozila u principu jednotražna i znatno uža, sasvim je izvodljivo pravilnim pozicioniranjem usporivača uticati samo na krupna motorna vozila, a bicikle pustiti da prođu neometano. Klasično postavljeni ležeći policajci – od ivice do ivice kolovoza –  tipičan su primer nepoznavanja (ignorisanja?) specifičnosti biciklističkog saobraćaja od strane saobraćajne struke.

Saradnja
Ova ideja našeg udruženja naišla je na dosta dobar prijem kod gradskih institucija. Vrlo lako smo se složili da ne postoji nikakva potreba za usporavanjem biciklista, a zatim smo u saradnji sa Direkcijom za puteve grada Šapca izdefinisali implementacione detalje za dva para usporivača čija je zamena u tom momentu bila u planu.
Reč je o ležećim policajcima ispred osnovnih škola Nikolaj Velimirović („Milevina“) i Jevrem Obrenović („Selova“). Obe ove lokacije se nalaze na zamišljenim budućim biciklističkim koridorima, a funkcija ovih ležećih policajaca (usporavanje i – samim tim – redukcija automobilskog saobraćaja) se savršeno uklapa u njihov koncept.

Đavo je u detaljima
Na dva para usporivača ima ukupno 8 tačaka ukrštanja usporivača i biciklističke putanje. Na naše zajedničko iznenađenje, za tih 8 ukrštanja uočili smo 3 konkretno različita scenarija (a ako bismo išli u detalje, reč je ustvari o čak 5 različitih načina ukrštanja) od kojih svaki treba posebno obraditi da bi posao bio odrađen kako valja. Način parkiranja automobila na kolovozu je detalj koji pravi sve ove razlike.

IMG_6769

Na strani kolovoza na kojoj nema parkiranja situacija je jednostavna – potrebno je skratiti usporivač za oko pola metra, i to je sasvim dovoljno za udoban prolazak biciklom.

pijaca - park 1.1
U ulici Vlade Jovanovića postoji parking traka na kolovozu. Ovde razmak ne treba računati u odnosu na ivičnjak nego naravno u odnosu na liniju između kolovozne trake i parking trake. Takođe, treba pripaziti da ostane prostora ne samo za točak, nego i za guvernalu čija desna ivica ne sme da udari u parkirani automobil. Opciono, moguće je imati još jedan komad usporivača kroz parking traku.

U ulici Žike Popovića uobičajeno je parkiranje automobila na samoj (istočnoj) kolovoznoj traci. Ozbiljno rešenje bi podrazumevalo prekidanje usporivača u neposrednoj blizini bele linije, jer biciklisti obično tuda prolaze. To nismo uspeli da dogovorimo, ali se nadamo da ćemo ovaj preostali problem rešiti na neki drugi način. Zabranom parkiranja ili – još bolje – iscrtavanjem parking trake po sredini budućeg asimetričnog kolovoza.

IMG_6675
Rezultat
Ispalo je komplikovanije nego što smo očekivali, ali ovo je i dalje verovatno najjednostavniji i najjeftiniji način za prilagođavanje saobraćajne infrastrukture biciklistima, i ne treba propuštati prilike za njegovu implementaciju. Imamo razloga da budemo zadovoljni, a za drugi put nam ostaje obrada još nekoliko ležećih policajaca. Obzirom na pokazanu dobru volju i razumevanje Direkcije za puteve, iskreno verujemo da će i do toga doći.

Advertisements

2 mišljenja na „Prilagođavanje ležećih policajaca biciklistima

  1. Povratni ping: Predlozi za prilagođavanje šabačke putne mreže biciklističkom saobraćaju | Vozi Ulice

  2. Povratni ping: Crne tačke za šabačke bicikliste – čija je odgovornost? | Vozi Ulice

Šta ti misliš?

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s