kako srediti biciklo za 120 dinara

Ovo je priča o tome kako da se isplati da pita bude skuplja od tepsije, ili kako za male pare srediti nešto što više ne radi na biciklu.

Pre neke dve godine nabavila sam lastiše za biciklo. Kako smo oduvek, tj. od kad znam za sebe, za prevoz cegera i raznih kabastih i manje kabastih stvari na korpama na biciklu koristili namenske lastiše, s kukama na oba kraja, nekako mi ideja da imam lastiš pričvršćen za korpu došla k’o kec na 11. Taman da ne moram stalno da razmišljam da li sam ga ponela ili da li ću ga negde izgubiti ili zaboraviti. I, uostalom, šta je 99 centi za nešto tako korisno. Daj odma’ 2 komada!

lastiš za korpu za 99 centi

lastiš za korpu za 99 centi

izbliza - zeleni ima kuke i skida se, crveni ne

izbliza – zeleni ima kuke i skida se, crveni ne

Međutim, koliko para – toliko muzike. Lastiši na oba bicikla vrlo brzo stradaše. Isteglili se potpuno. Ipak nisam odustajala od skidanja istih s korpe, nekako mi bili korisno da ih imam makar da pridrže teret, ako već ne mogu da ga učvrste.

Danas mi dojadilo da višak konopca iz kog ispadaju opiljci gume (nekadašnjeg lastiša) tri puta omotam oko korpe da ne bi upadao u špice. Skinem ga, otvorim, i dobijem ideju kako da ga zamenim!

zamenjeno

zamenjeno

Istegljen, lastiš je bio dužine oko 5 metara. Kupila sam u pozamanteriji 6 metara običnog, belog lastiša, malo šireg od centimetra (metar 30 dinara u pozamanteriji „Dugme“, s leve strane od stare autobuske ka Kamičku), jer mi je plan bio da ga dupliram. Svakako sam stavila dupli, i imala 2 metra viška (bolje viška nego manjka, zar ne). Jeste da je malo labaviji od starog, i jeste da je beo (ali se slaže uz sedlo, hehe), ali, hej, sad na korpi imam 6 traka umesto stare 3. I ponovo ne moram da razmišljam o tome da li sam ponela lastiš niti da koristim sajlu i njome improvizujem lastiš.

proces u toku

proces u toku

obrati pažnju na delić koji zadržava lastiš od izletanja iz rupe

obrati pažnju na delić koji zadržava lastiš od izletanja iz rupe

S ovima koje ja imam postupak je lak. Poklopčić plastičnog držača nalazi se na strani metalnog držača do točka. Držač se skine s metalnog, nepokretnog dela pričvršćenog za točak. Otvoriš. Izvučeš stari lastiš. Sačuvaš „zapušač“ za rupu u držaču (jasnije će biti kad se vidi slika). Pratiš rupe i uvučeš novi, i ubaciš „zapušač“ na staro mesto, da lastiš ne bi izleteo. Zatvoriš poklopac. Vratiš plastični držač u metalni držač na točku. I to je to! Ponovo imaš lastiš na korpi!

(Da ne bude zabune, ceo sistem sam kupila u Holandiji, i tu su metalni držači koji se pričvrste na točak, plastični držači u kojima je lastiš, i sam lastiš. Ima toga da se kupi i kod nas, viđala sam po biciklima, samo ne znam gde nabaviti, ni po kojoj ceni.)

sa 6 lastiša umesto 3

sa 6 lastiša umesto 3

nije čvrsto kao nekad, ali, heeej, radi!

nije čvrsto kao nekad, ali, heeej, radi!

izvorna ideja bila je da postavim 3 trake

izvorna ideja bila je da postavim 3 trake

novi imidž mog bajsa

novi imidž mog bajsa

Jedno mišljenje na „kako srediti biciklo za 120 dinara

  1. Povratni ping: Razglednica iz Novog Sada: 64. novosadska kritična masa | Vozi Ulice

Šta ti misliš?

