Štetna izjava načelnika saobraćajne policije

Načelnik saobraćajne policije Vladimir Rebić iznosi u javnost paušalne i netačne podatke o ponašanju biciklista u saobraćaju, i koristi te netačne podatke da bi pripretio ozbiljnim pooštravanjem propisa za bicikliste.

Načelnika saobraćajne policije Srbije Vladimira Rebića demantuje izveštaj koji smo dobili od institucije čiji je on službenik, a koji kaže da je u 2014. godini od 50 poginulih biciklista njih 15 izazvalo nesreću, a ne 40, kako on u ovoj izjavi tvrdi.
Smatramo da je na ovaj način, gospodin Rebić nesmotreno okrivio one koji su u stvari žrtve, odnosno bicikliste i pritom još sugerisao da im zaštitna oprema može spasiti život, što u slučaju kolizije sa motornim vozilom predstavlja ozbiljnu manipulaciju i nije naučno potvrđeno.

Odgovor mreže domaćih udruženja koja promovišu biciklistički saobraćaj su egzaktni zvanični podaci koji demantuju gospodina Rebića, u prilogu ispod.
1

Advertisements

2 mišljenja na „Štetna izjava načelnika saobraćajne policije

  1. 1. Хоће ли његово не баратање чињеничним стањем или овај ваш деманти вратити те бициклисте на стазу ?
    2. И сам сам бициклиста, нисам члан ниједног јединог клуба нити удружења бициклиста, али морам да вам кажем једно. И поред великог броја људи на манифестацијама које се организују, још већи број је оних који не присуствују истим и који су навикли да возе бицикл као да је пут само њихов.

    Тако да, мислим да је најбоље да ми лепо видимо на које начине можемо да унапредимо понашање свих учесника у саобраћају, а не овако да се домунђавамо и прозивамо једни друге ;)

    • 1. Njegovo nebaratanje činjenicama može vrlo konkretno uticati na broj biciklista na ulicama, jer je jedan od donosilaca odluka o izmenama u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Ovaj demanti bi trebao da utiče na javno mnjenje o datoj temi, a samim tim i na donosioce odluka. Ćutanje je odobravanje.
      Pre ovoga, u više prilika smo pokušali da ostvarimo konstruktivnu saradnju sa radnom grupom za izmene zakona, ali bez uvažavanja sa njihove strane. (https://voziulice.wordpress.com/2015/01/27/labavljenje-zakonskih-ogranicenja-za-kretanje-kolovozom/)
      2. Udruženje radi na više polja, terenske akcije, javno zagovaranje i slično, a internet predstavlja način da ljudi budu obavešteni, da im bude pružena prilika da izraze svoje mišljenje.
      Osećajte se pozvanim da nam se pridružite i uživo, pomoć je uvek dobrodošla.

      Što se tiče unapređenja ponašanja svih učesnika u saobraćaju (u urbanoj sredini, primarnom polju našeg delovanja), zastupamo logiku da je potrebno težiti sistemskom uvažvanju poretka stvari, tj. da ponašanje tipova učesnika koji predstavljaju najveći izvor opasnosti (vozači motornih vozila) treba najviše regulisati i kontrolisati, dok one koji su na dnu te lestvice (pešaci) ne treba opterećivati. Pritom, regulaciju oko pojedinačnog ponašanja bilo kog učesnika (kroz pravila i kontrolu) smatramo manje bitnom za bezbednost saobraćaja u odnosu na fizički dizajn infrastrukture, ali to je druga tema (na koju udruženje fokusira više energije).

Šta ti misliš?

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s