Predlog: umirenje saobraćaja u ulici Kralja Aleksandra

Naše udruženje je uputilo predlog za tehničko regulisanje saobraćaja u ulici Kralja Aleksandra, u štampanom obliku, na adresu Direkcije za puteve grada Šapca, koji vam prenosimo u prilagođenoj formi.

Predlog izmena u infrastrukturi

Smatramo da bi umirenje saobraćaja duž ove ulice doprinelo većoj bezbednosti ranjivih kategorija učesnika u saobraćaju (pešaci i biciklisti).

  • Uvođenje zone “30” sa merama za usporavanje saobraćaja
    • segment od kružnog toka do raskrsnice sa ulicom Janka Veselinovića
    • segment od raskrsnice sa ulicom Janka Veselinovića do raskrnice sa prugom

mapa

Pored prateće horizontalne i vertikalne signalizacije zone “30”, predlažemo da se u oba segmenta ulice uvedu fizička sredstva za usporavanje saobraćaja. U prvom segmentu predlažemo postavljanje vibracionih traka u blizini raskrsnica, kao i ležećih policajaca u središnjem delu segmenta (ispred obdaništa). U drugom segmentu ulice predlažemo postavljanje vibracionih traka u blizini raskrsnice sa ulicom Janka Veselinovića.

Pozicioniranje sredstava za usporavanje saobraćaja (u poprečnom profilu kolovoza)

Usporivače bi trebalo postaviti punom širinom opštenamenske saobraćajne trake, kao i trake za parkiranje. Za usporivačima nema potrebe na bicklističkim trakama.
Pozicija usporivača

Fotografija prikazuje pozicije usporivača u poprečnom preseku kolovoza ulice Kralja Aleksandra.

Vrlo je bitno postaviti usporivač i unutar parking-trake. Iskustva iz ulice Vlade Jovanovića govore da vozači automobila relativno često koriste praznu parking traku za obilaženje usporivača, i pri tom izazivaju opasne situacije, pa i oštećenje automobila parkiranih nekoliko metara od usporivača.
rm002
Radi dodatne sigurnosti (i destimulisanja vozača automobila u prelasku usporivača jednim točkom preko biciklističke trake), bilo bi poželjno postaviti ulične markere, neposredno pre usporivača, poduž svih ivica opštenamenske i parking trake koje se graniče sa biciklističkom trakom.

Fotografija ilustruje neke od primena reflektivnih uličnih markera (fotografija: Model5).


Kontekst ulice Kralja Aleksandra

Saobraćaj u ulici Kralja Aleksandra je prvenstveno lokalnog karaktera. Najdalje mesto do kojeg se može stići iz centra Šapca kroz ovu ulicu je izletište na Savi. U tom smislu ova ulica nema potrebu za intenzivnim i brzim automobilskim saobraćajem. S druge strane, ova ulica je deo koridora na kome se od skoro obraća pažnja na bezbednost biciklista. U tom kontekstu, uklanjanje automobilskog saobraćaja iz jedne kolovozne trake jeste logičan potez koji smanjuje rizik po bezbednost. Međutim, posle renoviranja kolovoza, biciklističke trake su iscrtane preusko¹ (0,9 m), a preostala automobilska saobraćajna traka preširoko, što u kombinaciji sa novim i kvalitetnim slojem asfalta može imati psihološki uticaj na vozače automobila da povećaju brzinu kretanja, uzrokovajući nebezbedne situacije za bicikliste, ali i pešake. S obzirom da se u ovoj ulici nalazi i najveće dečje obdanište u gradu, smatramo da je prebrza vožnja automobila na ovoj lokaciji potpuno neprihvatljiva.

1) Priručnik za projektovanje puteva u Republici Srbiji (JP Putevi Srbije) preporučuje širinu biciklističke trake: minimalno 1 m, optimalno 1,6 m.

Advertisements

7 mišljenja na „Predlog: umirenje saobraćaja u ulici Kralja Aleksandra

  1. Povratni ping: КОМПЕТЕНЦИЈА (3) – bunarblog.com

  2. Povratni ping: Proba – bunarblog.com

  3. Povratni ping: КОМПЕТЕНЦИЈА (3) 1 – bunarblog.com

  4. Povratni ping: КОМПЕТЕНЦИЈА (3)1 – bunarblog.com

  5. Povratni ping: КОМПЕТЕНЦИЈА (3)2 – bunarblog.com

  6. Povratni ping: КОМПЕТЕНЦИЈА (3) - bunarblog.com

  7. Povratni ping: КОМПЕТЕНЦИЈА (3)- bunarblog.com

Šta ti misliš?

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s