Dve vizije razvoja šabačkog saobraćajnog sistema

Na predstojećim lokalnim izborima građani Šapca imaju priliku da biraju između dve suprotstavljene vizije razvoja grada u saobraćajno-urbanističkom smislu.

Srpska napredna stranka u svom zvaničnom predizbornom obraćanju  pominje saobraćaj u dve stavke :

-Бавићемо се сређивањем атарских и некатегорисаних путева и инфраструктуром која је везана за аутопут Шабац-Рума, који је обећала министарка саобраћаја, инфраструктуре и грађевинарства Зорана Михајловић.

-Инфрастуктурални пројекат који је претходна локална самоуправа најавила 2008-е године, а то је пројекат који се односи на пројекат трга и подземне гараже, ће наредна локална самоуправа на челу са СНС-ом, сигурно завршити. Самом изградњом подземне гараже би се решио проблем паркирања у ужој зони центра града.

Dakle, SNS planira ozbiljna ulaganja u razvoj automobilskog saobraćaja, planira da postojeću gužvu u centru grada dopuni novim kontigentom automobilskog parkinga, i očigledno planira da u taj projekat uloži novac svih građana Šapca, s obzirom da u svom saopštenju ne pominje da bi garaža trebalo da ima komercijalni karakter, odnosno da bi korisnici njenih usluga trebali da preuzmu na sebe finansiranje projekta.

Sa druge strane, o ulaganju u biciklistički saobraćaj nema ni reči, iako bi ovakvo ulaganje sa znatno manje novca učinilo mnogo više za mobilnost građana Šapca, i ne bi usput uzrokovalo štetne posledice u vidu povećanja emisije otrovnih gasova i izvora opasnosti u saobraćaju (što mere za stimulisanje motornog saobraćaja neizbežno donose sa sobom).

 

Stranka Zajedno Za Srbiju nije – koliko smo mi videli – ovih dana publikovala ni jedan dokument, ni jednu izjavu koja bi se eksplicitno bavila vizijom saobraćajne politike u gradu. Ipak, gradonačelnik Zelenović je pre par dana poslao građanima vrlo lepu vizuelnu poruku u sklopu svog propagandnog spota. Osim ove prilično fluidne i neegzaktne poruke, više o stavu aktuelne gradske uprave na temu saobraćajne politike možemo da zaključimo na osnovu njihovih dosadašnjih aktivnosti, kao i na osnovu tekućih planova gradskih institucija.

Volja Gradske Uprave da biciklistički saobraćaj dobije tretman kakav zaslužuje jasno je pokazana prilikom prošlogodišnje rekonstrukcije centralnog gradskog trga. Generalni pravac aktuelne gradske urbanističko-saobraćajne politike dosta drži do uređenja površina nepristupačnih motornom saobraćaju, što možemo da vidimo po projektima rekonstrukcije Velikog parka i parkića kod Sokolskog doma/Partizana, kao i po planovima za radove na Starom Gradu.

Za naše udruženje ova situacija je kristalno jasna i nedvosmislena.

Želimo da pružimo priliku gospodinu Zelenoviću i njegovoj ekipi da nastave započeti posao, i da vidimo kako će teći redizajniranje šabačke saobraćajne mreže čija je priprema već u toku, a koja bi trebalo da od mnogih šabačkih ulica napravi prijatnija, čistija i bezbednija mesta, kako za kretanje tako i za boravak.

Advertisements

Šta ti misliš?

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s