Štetna izmena u ulici Kneza Mihaila

Početkom avgusta realizovan je štetan potez na čiju mogućnost smo upozoravali još u aprilu, kroz javnu akciju i povezivanje sa stanovnicima Knez Mihailove ulice, kao i upućivanje dopisa nadležnim institucijama.


U pomenutoj ulici ukinuta je kolovozna traka, čime je kolovoz postao jednosmeran za sva vozila, uključujući i bicikle. Naš predlog, poslat na adrese gradskih institucija, podrazumevao je da se umesto ukidanja čitave trake, ona suzi tako da postane biciklistička traka, a brzina ograniči na 30 km/h. Osim otežavanja kretanja kroz grad biciklom žiteljima i posetiocima ulice , ukidanje smera je posebno štetno u severozapadnom delu ulice, gde bi po našem planu trebalo da prolazi dvosmerni biciklistički koridor koji povezuje centar grada sa Trianglom i obalom Save.
Zbog ignorisanja plana koji uzima u obzir potrebe biciklista, oni će biti navođeni na duže, obilazne putanje i opasnije ulice, u ovom slučaju Kralja Milana i Janka Veselinovića, koje nakon ove izmene postaju još opasnije usled navođenja dodatnog motornog saobraćaja.

20952169_10154977995570679_1241002717_o.jpg, https://voziulice.files.wordpress.com/2017/09/20952051_10154977995475679_1124086714_o-jpg.jpeg

20952051_10154977995475679_1124086714_o.jpg U kolovoz ulice sada je zabranjeno ući na oba kraja, a moguće je samo na sredinu, iz ulice Janka Veselinovića

Podsećamo, proces je otpočeo inicijativom grupe stanovnika ove ulice za obeležavanje parkinga na kolovozu uz ukidanje jedne kolovozne trake, koja je u praksi bila zauzeta (delom širine) parkiranim automobilima (stanara, kao i posetilaca centralne gradske zone). Na osnovu peticije podržane od strane stanara ulice, inicijativa je uputila molbu gradskoj upravi, sa predlogom za ukidanje jedne kolovozne trake i obeležavanje parking trake na delu tog prostora.
Čim je vest o inicijativi stigla do nas, analizirali smo širi plan i stanje na terenu, i reagovali organizovanjem protestne vožnje koja je pomogla da ostvarimo kontakt sa predstavnicima inicijative i preformulišemo njihovu ideju u zajednički dopis Direkciji za puteve, nakon što su nam iz JUP Plan odgovorili da nisu informisani o planu za bilo kakve izmene u ulici. Međutim, od Direkcije za puteve nismo dobili ni odgovor na dopis koji smo poslali.

Ovaj slučaj je samo jedan u nizu apsolutnog ukidanja smera u ulicama širom Šapca radi komfora vozača automobila. Broj ulica kojima se biciklisti mogu kretati u oba smera svake godine se smanjuje, povećavaju se dužine ruta i kontakt sa rutama motornog saobraćaja, što je direktan uzrok smanjenja bezbednosti i broja biciklista na ulicama.

Advertisements

2 mišljenja na „Štetna izmena u ulici Kneza Mihaila

  1. Povratni ping: Crne tačke za šabačke bicikliste – čija je odgovornost? | Vozi Ulice

  2. Povratni ping: Crne tačke šabačkih ulica – čija je odgovornost? | Vozi Ulice

Šta ti misliš?

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s