O nama

Vozi Ulice predstavlja skup ideja za unapređenje biciklističke kulture u Šapcu (i šire).

Vozi ulice je udruženje – nezavisno,  neprofitno, nepolitičko – vođeno čistom idejom i vizijom o unapređenju kvaliteta života u gradskoj sredini.

Povoljna veličina i terenska konfiguracija grada Šapca, kao i svest o efikasnosti, ekonomičnosti, očuvanju životne sredine i ličnog zdravlja – samo su neki od razloga zbog kojih veliki broj Šapčana bira bicikl za prevozno sredstvo. Ipak, bicikl kao prevozno sredstvo u našem gradu ne ispunjava svoj pun potencijal, zbog manjkavosti u saobraćajnoj infrastrukturi koje ometaju efikasnost i bezbednost biciklista.

Značajan deo aktivnosti Vozi Ulice usmeren je na podršku planskom razvoju grada u skladu sa potrebama biciklista i pešaka, kao i podizanje svesti građana o prednostima bicikliranja.

Pratite nas na Facebooku.
Kontaktirajte sa nama: voziulice@gmail.com

saznajte više info

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

O saobraćaju, i biciklističkom saobraćaju

Saobraćaj je – osim što predstavlja suštinski bitnu ljudsku delatnost bez koje bi većina drugih delatnosti bila nemoguća – takođe i uzročnik mnogih ozbiljnih društvenih problema. Počev od visoke stope fizičkog nasilja, preko hemijskog i zvučnog zagađenja do zauzimanja velikih prostornih resursa u urbanim sredinama, transportovanje ljudi i robe u savremenom svetu obiluje štetnim nusefektima. Ozbiljne evropske zemlje poslednjih godina (pa i decenija) jasno prepoznaju ove probleme i poklanjaju im veliku pažnju, naročito u urbanom kontekstu. Jedan od osnovnih pristupa rešavanju ovih problema je lagano pomeranje saobraćajne paradigme od izrazite favorizacije automobilskog saobraćaja (koji je i glavni uzročnik pomenutih problema) ka jednom uravnoteženijem pristupu koji ozbiljno uzima u obzir i neke druge modalitete kretanja kao što su upotreba javnog prevoza, vožnja bicikla i hodanje. Ovaj koncept dizajniranja urbanističko-saobraćajnog sistema tako da ozbiljno podrži različite načine kretanja – osim što pomaže u rešavanju pomenutih problema – omogućava i generalno bolju pokretljivost najširih slojeva stanovništva i uštedu javnog novca, a takođe ima i jako pozitivan uticaj na javno zdravlje obzirom na veliku ulogu aktivnog kretanja u prevenciji širokog spektra modernih bolesti.

Zvanična politika Republike Srbije poslednjih godina prepoznaje nasilje u saobraćaju kao ozbiljan društveni problem i ima nekog uspeha u borbi protiv njega. Međutim, značaj ozbiljnog pristupa nemotornom, a naročito biciklističkom saobraćaju u našoj zemlji je prepoznat samo pomalo u teoriji (na nivou strateških dokumenata) dok su propisi, infrastruktura i generalno fizičko okruženje delimično ignorantski, a delimično neprijateljski raspoloženi prema biciklistima.

U takvim uslovima, upotreba bicikla koji se kao kompaktno, fleksibilno i ekonomično prevozno sredstvo odlično uklapa u potrebe građana za (naročito urbanom) mobilnošću predstavlja između par promila u veoma nebezbednom Beogradu i oko 15% saobraćaja u manjim ravničarskim gradovima. Ovaj udeo bi svugde mogao da bude osetno veći kada bi spoljašnji uslovi (propisi i infrastruktura) obezbeđivali viši nivo bezbednosti i udobnosti biciklistima, i na taj način bi mogao da dâ ozbiljan doprinos u rešavanju pomenutih problema. Naše udruženje prepoznaje ovaj potencijal, kao i potrebu velikog broja ljudi za ovakvim oblikom kretanja. Zbog toga se poslednjih godina bavimo zagovaranjem za poboljšanje uslova za biciklistički saobraćaj, prvenstveno u gradovima.

Advertisements

Šta ti misliš?

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s